Excursie naar De Tuinmuze en naar Kwekerij De Stek te Zelhem

Bakenbergseweg 240
6814 MT Arnhem

Route

Eerst gaan we naar de tuin van Mady Nijenhuis-Han (De Tuinmuze en Tekenmuze). We starten met een rondleiding door de tuin, waarin zij vertelt over het wel en wee van de tuin. Het erf bestaat globaal uit een aantal grote 'kamers': binnentuin, voortuin, middentuin, bos-, moes- en kweektuin. De ligging van de diverse borders (zon- of schaduwzijde) bepaalt de beplantingskeuze.

Daarna gaan we naar kwekerij Aaldering De Stek. Dit is dé plek voor verschillende biologische vaste planten zoals Epimedium, Geranium en Sedum. Er zijn inheemse planten, planten die bijen en vlinders aantrekken en planten die geschikt zijn voor bepaalde plekken in de tuin. Zo zijn er schaduwplanten, bloeiers voor zonnige plekken en wintergroene planten.

Verzamelen :  Shell-station Bakenbergseweg Arnhem – tijdstip 13.00 u. vertrek

Kosten :  Reiskosten – nader te bepalen /  Entree leden - € 8,00 p.p. / niet-leden: € 10,50 p.p.

Aanmelden : Uiterlijk vrijdag 10 mei 2024