TAXUS TAXI - Inzameling taxussnoeisel

Stichting Taxus Taxi haalt snoeisel gratis thuis op.

Het voorjaar is van start, tijd om naar buiten te gaan en de tuin onder handen te nemen.

Taxus snoeien? Denk aan Stichting Taxus Taxi: de stichting zamelt taxussnoeisel in ten behoeve van de productie van medicatie tegen kanker. Verzamel uw snoeisel in de Taxus Taxi Tas en zet deze aan de weg. Na een telefoontje of online-aanvraag wordt het de volgende dag opgehaald.

Iedereen kan gebruik maken van de kosteloze ophaalservice van taxussnoeisel: zowel particulieren, hoveniers, gemeenten als ook bedrijven. Alleen de jonge scheuten (de groene delen van de taxus zijn bruikbaar; zij bevatten namelijk de belangrijke stof Taxol, wat het hoofdbestanddeel van de chemotherapie is.

Om het makkelijker te maken biedt de stichting gratis Taxus Taxi tassen en knipzeilen aan. Op deze manier wordt er ook geen ander tuinafval met het taxussnoeisel vermengd. Tas aanvragen? Bel 085-4896350 of ga naar www.taxustaxi.nl.

Zet of leg het taxussnoeisel op een zichtbare plek neer, zodat de chauffeur dit gemakkelijk kan vinden. Er wordt een lege tas achtergelaten, zodat deze weer gebruikt kan worden voor een volgende keer.

Door middel van het scheiden van het taxussnoeisel wordt ervoor gezorgd dat de toekomst er voor veel mensen weer positief uitziet!