Beste Groei & Bloeiers,

Ongeveer 4 jaar geleden vroeg onze vorige voorzitter, Lydia Littel, tussen neus en lippen door aan mij of ik misschien in het bestuur wilde komen van Groei & Bloei Arnhem e.o. tijdens het planten scheuren in de Steile tuin. Op dat moment was ik net 1,5 jaar lid van Groei & Bloei. Mijn jongste zat nog op de basisschool waar ik in de OR zat, mijn oudste net op de middelbare school. Ik had net een nieuwe functie en bedankte op dat moment even voor deze ‘baan’. Maar daar begon al wel de eerste kriebel; ik vind het leuk om me ergens voor in te zetten, alleen op dat moment had ik gewoon te weinig tijd. Vanaf de zomer 2022 kwam er wat meer ruimte om wel wat extra’s op te pakken en met open armen werd ik ontvangen door Lydia, Ellen, Els, Ruud, Margreet, Ans en Jeltine. Van de eerste vier personen hebben we vorig jaar afscheid genomen tijdens de algemene ledenvergadering en vanaf dat moment zijn Veroniek, Remko en ik in het bestuur terecht gekomen. En in deze nieuwe samenstelling hebben we een bijzonder jaar beleefd! Het 150-jarig jubileum wat we met elkaar hebben mogen vieren bij hoeve Klein Mariëndaal was ongelofelijk leuk! Ieders inzet daarvoor werd beloond met een mooie, zonnige en erg gezellige middag.

Voor 2024 hebben we geprobeerd om weer een divers programma samen te stellen. We hebben veel nieuwe ideeën opgedaan voor de invulling van activiteiten en samenwerkingsverbanden met andere afdelingen en organisaties. Het jaar 2024 gaan we gebruiken om meer vorm aan deze ideeën te geven. Ook zullen we nog meer gaan kijken naar wat er leeft onder onze leden en hoe we beter in contact kunnen komen met nieuwe leden. Mocht iemand iets missen in het programma voor komend jaar wat je graag had willen zien, dan horen we dat graag!

Wat in ieder geval ook duidelijk is geworden op de algemene ledenvergadering afgelopen jaar is dat we moeten ‘bezuinigen’, omdat we teveel interen op onze reserves. Mede daarom hebben we de oplage van dit jaarboekje aangepast en kiezen we ervoor om het niet meer automatisch naar alle leden op te sturen. Zo zullen komend jaar misschien meer ‘tradities’ aanpassingen ondergaan. Maar vooral met het doel om leuke dingen voor jullie te kunnen blijven organiseren.

Voor nu wens ik iedereen een groen en goed tuin- of balkon jaar!

Antoinette Arents