Avondexcursie naar de tuin van Kasteel Hemmen

Bakenbergseweg 240
6814 MT Arnhem

Route

Het kasteel staat er niet meer. Het mooie landgoed is nu een openbaar park. In het park staat nog de ommuurde kasteeltuin, deze tuin is een oase van rust en een ideale plek voor tuinliefhebbers. De historische tuin wordt beheerd door een stichting en onderhouden door vrijwilligers. In de vakken en in de borders van de bloementuin groeit een weelderige kleurrijke beplanting. Op zonnige plaatsen staan planten die goed tegen droogte en zon kunnen, zoals de Phlomis russeliana, Echinacea-, Geranium- en Sedum spectabile-cultivars. Op de schaduwrijke plaatsen staan planten200die het beste groeien in halfschaduw of schaduw, zoals Brunnera, Hosta, Pulmonaria en Veratrum. De Stichting Kasteeltuin Hemmen is houdster van de Nederlandse Plantencollecties Hibiscus syriacus, Hibiscus sinosyriacus en Veratrum. In de kasteeltuin staan meer dan 65 verschillende Hibiscus syriacus cultivars.

Verzamelen :  Shell-station Bakenbergseweg Arnhem – Tijdstip 18.45 uur vertrek

Kosten : Reiskosten – nader te bepalen /  Entree leden € 5,00 p.p. / Niet-leden  € 7,50 p.p.

Aanmelden :  Uiterlijk donderdag 20 juni 2024